[creation site internet] [creation site web] [logiciel creation site] []
[]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6 Register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]
[ClioV6register.nl]

Copyright © 2014 TMTF Software inc.



Door zijn hoge running kosten wisselt de gemiddelde V6 vaak van eigenaar. 6 á 7 eigenaren in tien jaar is eerder regel dan uitzondering. Dit zegt echter weinig over de staat van de auto.


Een terugkerend probleem bij de Renault V6 motoren zijn kapotte bobines. Dit is een klein probleem wat je kunt herkennen aan onregelmatig lopen en schudden van de motor. De bobines zijn eenvoudig zelf te verwisselen. Een reserve bobine in de auto is een aanrader. (64€)


Achterbanden (bij rustig gebruik) Phase I: 20.000Km

Achterbanden (bij rustig gebruik) Phase II:35.000Km


De uitlaat scheurt soms op de flenzen van de Katalysators. Daarnaast gaan de rubbers in de motorsteunen weleens kapot. De motor mag bij gas geven in vrij niet meer dan 1 á 2 centimeter kantelen. Is dit meer, dan is waarschijnlijk de uitslagbegrenzer aan de onderzijde van de motor versleten.


De PK6 bak die o.a ook in de Clio III RS zit is een zwak punt van de RS V6. Bij regelmatig launchen of circuitgebruik ondervind het differentieel hoge slijtage. De lagers van de versnellingsbakassen zijn eveneens ondermaats. Let dus goed op loopgeluiden. Het schakelen moet soepel en zonder kraken verlopen. Daarnaast slipt de koppeling bij zwaar gebruik snel door. Een quaife diff en andere koppeling zijn populaire upgrades.


De body van de Phase I zit over het algemeen minder netjes dan bij de Phase II. Met warm weer kan men kit aan de randen zien verschijnen. Let goed op scheuren. Panelen kosten veel geld en zijn bewerkelijk om te vervangen. Roest is geen voorkomend probleem.

 

De auto kent weinig tot geen elektrische problemen.

-Conclusie-

Het is een zeer betrouwbare auto die ondanks zijn snelheidspotentieel

weinig problemen geeft.

Er zijn genoeg voorbeelden van Sport V6'en met 200.000+ kilometer die op af en toe een bobine na geen enkel probleem hebben vertoond. Het onderhoud en de onderdelen zijn daarentegen aan de dure kant. Het is daarnaast aan te bevelen om je V6 te laten onderhouden door een Clio V6 specialist. 






Voor uitgebreide informatie of vragen: Info@ClioV6register.nl

ClioV6register.nl

Powered by the RTC & V6 Clio.net

 

               Aankoopadvies

-Beknopt aankoop advies-



De Clio RS V6 heeft niet echt aanwijsbare punten die na verloop van tijd slecht functioneren of degraderen. Waar men echter bij aanschaf rekening mee moet houden is het, in vergelijking tot andere Renault producten, peperdure onderhoud van deze extreme machines. De oplages van dit model waren klein waardoor de onderdelen vaak duur zijn.


De staat van het onderhoud is daarom van uiterst groot belang als men grote kosten direct na aankoop wil voorkomen.


Kleine greep uit het gangbare onderhoud:


Distributieriem incl multiriem,rollen en waterpomp: +/-2500€ (5 jaar/100.000Km)

(Motor + versnellingsbak dient gedemonteerd te worden)

Remblokken rondom: 600€

Nieuwe Michelin Pilot sport banden: 800€

Voorbumper: 1700€ Zijscherm achter: 1900€

Uitlaat compleet: 2400€


 Uiteraard moet men letten op slecht gerepareerde schades. De Sport V6 heeft een wegligging voor de "gevorderde" waardoor er veel V6'en met een schade verleden zijn. Zowel Phase I als II.  


  

Aankoopadvies: Clio V6